Ongelowige Tomas? Dit glo ek nie!

Tomas word myns insiens onregverdig behandel deur gelowiges. Hy word soms net onthou vir sy skeptiese “Ek sal glo as ek my hande in die spykermerke druk” opmerking. Maar Tomas was nie skepties oor iets wat die ander dissipels net aanvaar het nie.

 

Jesus het op ‘n stadium aan die dissipels verskyn en hulle almal sy hande en voete gewys. (Lukas 24:33-43) Selfs toe wou hulle volgens hierdie gedeelte nie glo hy is lewendig nie. Hy moes selfs bewys hy kan eet, dat hy nie ‘n spook is nie.

 

Tomas was nie daardie keer daar nie, (Joh. 20:24) en toe Jesus weer verskyn, wou Tomas óók sien wat die ander gesien het voor hy glo. Jesus wys hom, laat hom kyk en voel. Tomas antwoord: “My Here en my God!” Tomas vra nie dat Jesus moet eet, sodat hy kan sien Jesus is nie ‘n spook nie. Dit wil voorkom dat Tomas miskien selfs effens makliker bewyse aanvaar het as die ander.

 

[Jesus se antwoord oor mense wat glo sonder dat hulle gesien het, praat ook nie van mense wat sonder bewyse moet glo nie. Ons weet meeste wat ons weet deur:

a) mense met gesag te glo (Byvoorbeeld, jy lees die koerant of kyk nuus en hoor van ‘n oproer in ‘n Asiatiese land. Of jy het gehoor by ander dat motorolie belangrik is in jou kar, voor jy nog ‘n kar gehad het om te toets of dit waar is.)

OF

b) afleidings te maak (Byvoorbeeld, jy hoor ‘n geluid soos glas wat breek. Jy stap soontoe en sien wit vloeistof en glasstukke op die vloer. Jy lei af dat ‘n melkbottel daar geval het.)

Dis soms moontlik om waarheid direk waar te neem, ja. Mens kan Asië toe vlieg om te sien of die nuus die waarheid praat oor die oproer. Soms kan jy nie. Jy kan nie die tyd terugdraai om direk te kyk of ‘n melkbottel geval het nie. Maar meestal glo jy dinge op gesag of afleiding, sonder om te sien.  En Jesus sê dan ook mense wat sonder direkte waarneming (sien) glo, is gesëend. Maar dit beteken nie dat hy direkte waarnemers (hulle wat sien) vervloek nie.]

 

Ek belowe om nooit van Tomas te praat as die een wat die meeste getwyfel het nie. Die dissipels het hom nie so ervaar nie. Die Bybel beeld hom nie so uit nie. En as Christene hom só uitbeeld, is ons onbillik teenoor ‘n man wat, nes die ander dissipels, sy lewe gegee het vir Jesus se boodskap.

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out / Change )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out / Change )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out / Change )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out / Change )

Connecting to %s