Volkome mens, volkome God?

Vir party mense is dit moeilik om te verstaan: Hoe kon Christus tegelyktydig volkome mens, 100% mens gewees het, en volkome God, 100% God? Is mens wees en God wees nie twee verskillende dinge, soos wat ‘n 100% houtstoel nie tegelyktydig ‘n 100% plastiekstoel is nie? En sou die 50% DNA van Maria hom nie 50% mens, 50% God gemaak het nie?

Maar menswees gaan, so dink ek, oor die vlees waarvan ons en Jesus gemaak was, en hoe ons lyk. Dit gaan oor die inhoud van ons DNA.

God wees – die klein bietjie wat ek daarvan verstaan – gaan oor God se karakter, God se dade, en God se denke. Mens kan nie iemand se denke en dade ken deur sy liggaamsvorm te sien of sy DNA te ontleed nie. Denke, dade en karakter gaan oor die mens se “sagteware”, nie sy “hardeware” nie.

Myns insiens is dit dus soos om van ‘n houttafel te praat. ‘n Tafel kan 100% hout (die materie waarvan dit gemaak is) en 100% tafel (die aard van wat dit is) wees.

Maar dis bloot hoe ek dit sien. Use it, don’t use it. Jy kan my dalk selfs anders oortuig.

7 responses to “Volkome mens, volkome God?

  1. As god ,of jesus dan nou, nie uitgebeeld was as iets met menslike einskappe nie, sou niemand dit geglo het nie. Antropomorfisme kom voor in alle gelowe en godsdienstige sisteme. In die heel eerste boek van die bybel staan daar geskryf: “God het die mens geskep as sy verteenwoordiger, as beeld van God het Hy die mens geskep, man en vrou het Hy hulle geskep.” Genesis 1:27

    God moet dus menslike eienskappe hê waarmee ons kan assosieer in order vir ons om die metafisiese gedeelte te sluk.

  2. Dis nou die ding wat ek oor wonder die laaste tyd, en ek het tot ‚n seker insig gekom. EK sien die saak so,

    Christus sê; deur my alleen sal jy die koningkryk binnegaan. Ek is die weg en die waarheid…(ek is nie ‚n Bybel kenner nie, maar ek weet dit staan daar iewers)

    As dit so is sou ek sê dat dit deur die vlees wording alleen is wat ons God kan bereik. In lyn met Karl Barth, glo ek dat wat ons weet van God slegs deur sy genade aan ons onbloot is. As God vlees geword het in Christus was dit skoon sodat ons as mens kan SIEN wat hy bedoel.

    God moes wys deur Christus dat ons slegs deur vleeswording kan weet van God en die koningkreik Sonder om vlees te word ”is“ ons nie. Ons moet dus ”Wees“voordat ons vir God kan „wees“.

    Ek dink nie ons is presies in God se beeld geskep nie, dis net metafoories sodat ons as mens kan verstaan. Wat ons as mens verstaan is beperk tot die totaliteit van denke, ons kan nie buite totaliteit dink nie want ons denke is beperk tot binêre taal raamwerk. Om te verstaan wat of hoe iets “is”, moet ons dit vergelyk teen iets anders, wat verstaanbaar is in menslike taal
    Jesus is want God is…sonder God kan Jesus nie wees nie. God gee ons dan die “beeld” idea sodat ons kan “verstaan” Ons wese is dus gelyk aan maar nie identies met God nie. God is nie ‚n identiteit nie God “IS“.

    Dis kortliks die rigting van my gedagtes, ek sale en of ander tyd meer uitbrei anders skryf ek jou hele blad vol! 

  3. Die mens het god perfek na sy beeld geskape.

  4. Jenny: Bewys of trek terug.

  5. Net so Jenny, ons dink omdat ons die “omni-God” “ken” ons God volkome kan ken. Jy hoef nie eers ver te lees nie en jy sal sien dat die teologiese taal wat ons praat en waarin ons dink en glo, die dinge wat ons se oor God, gebore is uit die antiekie Grieke se Metafisiese philosofie oor “wese”. “the unmoved mover”, the clockmaker, All mighty Father, King ect ect, ons taal en manier van dink is beperk deur rationale denke. God is al die dinge en meer. Wat ons weet van God is wat hy uit genade vir ons sè. Maar te veel mense, te veel kerke deur die eeue, glip God n hulle gat sak en se ek ken God God is dit en dit en dit…..conceptual idolotary, gaan lees die boek poet R. Kearny (al is die kind miss guided, gee baie intersante insigte). Kyk maar net in ndei geskiendenis boeke…”deus volt”

  6. Ek stem saam dat ons van God weet oor wat Hy ons sê, en aan ons openbaar. Wat die Nuwe Testament vertel oor God is nie soseer gebore uit die antiekie Grieke se Metafisiese philosofie oor “wese” nie, maar uit hoe Jesus homself geopenbaar het. Daarom dat Paulus in 1 Kor. erken dat wat hy verkondig vir die Grieke (en hulle filosofie) onsin is. (1 Kor. 1:18-25) (Die Ou Testament kan nog minder deur Griekse filosofie beinvloed wees, vir eenvoudige redes van wanneer en waar dit geskryf is.)
    Jy is reg, ons moet gedurig waak om God nie in ons vormpies te probeer pas nie- hy sal nie daar inpas nie!

Lewer kommentaar

