Die olifant kan praat

Eendag, so lui die ou legende en John Godfrey Saxe se gedig, het ‘n klompie blindes aan ‘n olifant gevoel.

Die een het aan die stert gevat, en gesê dat hy ‘n toutjie beethet. Nog een het ‘n poot omhels, en beweer dat die voorwerp voor hulle ‘n boomstam is. Die een wat die slurp bevoel het, kon sweer dit was ‘n slang. Vir die een wat ‘n tand aangeraak het, was die ding spies-agtig. Eers toe hulle saam gesels, besef hulle hierdie ding het 4 dik boomstamme(bene) onderaan, en ‘n toutjie agter, én spies-agtige uitsteeksels, ens.
Baie mense sê dat dit is hoe geloof in God werk: Ons moet maar elkeen volgens sy eie belewenisse en ander s’n die waarheid uitwerk. Soos een persoon beweer:
“All conceptions of the inconceivable are equal.” In attempting to write about the nature of God, the prime-mover of all existence is either an exercise in humility or one of futility. Those who speak about the ineffable with absolute certainty, have nothing to say.”

 

Maar daar is iets wat die prentjie, in die Christen se wêreldbeeld, heeltemal verander. Dalk is ons steeds, by wyse van spreke, blindes wat saam die olifant voel, maar ons olifant kan praat. Ons olifant vertel self: “Daardie ‘slang’ is die slurp aan my voorkant. Daardie goed wat jy vir boomstamme aansien, is my bene.” Ons glo dat God in die geskiedenis aan mense verskyn het. Hy het lewendig geword, en as mens verskyn in Judea in die eerste eeu. Hy is gekruisig onder ‘n werklike persoon van daardie tyd. Hy het historiese rekords van sy bestaan gelos. Trouens, sy dood, sy leë graf en sy volgelinge se belewenisse met hom na sy opstanding is van die bes bewese geskiedkudige feite van die antieke tyd.


Hierdie man, só bely ons, was (en is) God self. Hy is nie net nog ‘n blinde aardling wat die geloofs-“olifant” bevoel nie. Jesus se boodskap was heel dikwels net: “Kom na my” of “Volg my.” Want Hy is God. Hy het sonde vergewe, en vertel dat Hy alle gesag het in die hemel en op aarde. Hy het beweer dat Hy die begin en die einde was, en dat Hy die enigste weg na God was. Toe hy gevra is om te bewys op watter gesag hy doen wat Hy doen en sê wat Hy sê, het Hy vertel dat Hy uit die dood sal opstaan- wat Hy toe gedoen het.

Hoe weet ek dat die Christendom waar is? Waarom beweer ek dat God nie die Onverstaanbare is, waarvan een konsep ewe goed as die volgende is nie? Want God self het aarde toe gekom en met ons kom praat. Ander godsdienste het ook profete. Profete is maar, soos ek en jy, voelers aan die olifant. (Party van hulle het sekerlik aan meer van God “gevoel” as ons, terwyl party aan iets anders gevoel het en gedink het hulle voel God.) Maar een Individu in die geskiedenis het ‘n groot deel van die wêreldbevolking deur baie eeue oortuig hy is self God. In Sy Naam is daar meer hospitale, skole en kinderhuise opgerig as enige ander naam. Party skeptici reken dat die verskillende gelowe maar net ‘n geval is van om een “primitiewe feëverhaal” bo ‘n ander te kies. Maar Jesus is ‘n werklike historiese karakter waarvan talle bronne bestaan. Wat ookal ander gelowe is, Jesus se lewe, boodskap, sterwe en leë graf val in ‘n klas van hulle eie. Die olifant kan praat. God self het, in die vorm van Jesus, vir ons kom sê hoe om te lewe, en wat anderkant die graf wag.

One response to “Die olifant kan praat

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out / Change )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out / Change )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out / Change )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out / Change )

Connecting to %s